fridashemligheter

LCHF, Träning, Inredning, Design.

Min lyxiga spenatsoppa!

Publicerad 2012-06-12 23:34:13 i Allmänt,

Gjorde en underbart god spenat soppa idag med svampströssel, dill&citron aioli och handskalade räkor!
Jag följer aldrig recept utan slänger bara ihop grejer när jag är i min matlagningsvärld!
Men kan beskriva hur jag gjorde..

Började med att lägga ca 25 g smör i en kastrull, hackade en hel lök och fräste i smöret. Sedan hade jag i muskot, vitpeppar, salt, paprika pulver och lite sötin.
Sedan hade jag i ca 3 dl grädde och 3 dl vatten.
Jag använde mig av färsk spenat, en stor påse men det går lika bra med fryst ca 500g
Låt det sedan koka ungefär i 30 min och mixa sedan allt med stavmixer.

Aiolin använde jag mig utav majonäs, citron och fryst dill samt salt och peppar.

Hade ungefär 8 st champinjoner som jag tärnade och stekte i smör och lite olja ca 25 minuter tills de var knapriga.

Räcker till 4 personer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag heter Frida 23 år, är utbildad till väskmakare och studerar till skodesigner. Älskar träning, matlagning och inredning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela