fridashemligheter

LCHF, Träning, Inredning, Design.

Rättika gratäng!

Publicerad 2012-07-18 20:24:20 i Mat och dryck,

En perfekt ersättare till potatisgratäng är rättikagratäng.
Jag brukar skiva rättikan i ca 5 mm tjocka skivor och låta koka ca 15 minuter.
På just den här blandade jag grädde, en äggula (för att det inte skulle bli så rinnigt) man kan säker använda tex kokosmjöl om man vill.
Sen hade jag även i lite riven ost, vitlök salt och peppar.
Blev riktigt smaskigt!
Körde in det i ugnen på ca 175 grader i 20 minuter.
Till detta åt jag en god köttbit och bearnaise sås. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag heter Frida 23 år, är utbildad till väskmakare och studerar till skodesigner. Älskar träning, matlagning och inredning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela