fridashemligheter

LCHF, Träning, Inredning, Design.

Att göra sitt eget Té!

Publicerad 2012-07-08 01:08:51 i Allmänt,

När jag var i skärgården så fanns det väldigt mycket vattenmynta så jag tänkte att jag skulle testa att plocka, torka och göra till Té och det blev väldigt gott faktiskt!
Om man vill göra något annat té så ska man nog tänka på att kolla upp ordentligt så bladen inte är giftiga.
 
Jag plockade 2 stora buntar men och lät det hänga och torka 2 dagar.. men jag orkade inte vänta så jag la in allt i ugnen på ca 70 grader i 2 timmar.
Perfekt att ge bort i present, det gjorde jag!
Jag gjorde även en egen etikett och limmade fast på burken!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag heter Frida 23 år, är utbildad till väskmakare och studerar till skodesigner. Älskar träning, matlagning och inredning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela