fridashemligheter

LCHF, Träning, Inredning, Design.

Blomkålsmos!

Publicerad 2012-07-24 10:43:18 i Mat och dryck,

Blomkålsmos är en av mina favoriter som tillbehör till mat och så går det fort att göra!
Ta ett blomkålshuvud och dela i bitar och koka sedan i vatten tills det är väldigt mjukt, ca 20 minuter.
Häll av vattnet och låt det stå i ett durkslag 5 min så allt vatten verkligen försvinner.
häll sedan tillbaka blomkålen i kastrullen och tillsätt en klick smör, ca 25 g och ca 0,5 dl grädde eller till önskad konsistens och mixa med stavmixer.
Har testat utan stavmixer på olika vis men det blir inte alls lika bra!
Krydda med salt och vitpeppar och en gnutta muskot!
Passar bra till allt!
Jag gjorde en grekiskt variant med grekisk sallad, tzatsiki, grillad fläskkarré och rödvinsås!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag heter Frida 23 år, är utbildad till väskmakare och studerar till skodesigner. Älskar träning, matlagning och inredning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela