fridashemligheter

LCHF, Träning, Inredning, Design.

LCHF Pizza!

Publicerad 2012-08-08 08:34:25 i Mat och dryck,

I söndags var jag så sjukt sugen på pizza så då gjorde jag denna LCHF panpizza som såklart blev riktigt smaskig!
Jag valde att göra en tacopizza men det går ju att göra så mycket olika så här skriver jag grunden jag brukar göra.
Räcker till 6 personer
Botten:
250 g keso
3 ägg
1 dl fibrex
1/2 dl krossade linfrön
1 msk fiberhusk
1 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk oregano
1 tsk salt

Pizza sås:
0,75 dl tomatpure
0,5 dl vatten
1 tsk oregano
1 tsk peppar
1 tsk sötin
1 tsk salt

Blanda äggen med keson och ha därefter i alla andra ingredienser. Bre ut på ett bakplåtspapper på en plåt. Nästan hela bakplåtspappret ska bli täckt.
Förgrädda i 10 min på 225 grader. Ta sedan ut plåten och bred på pizzasåsen.
Sedan har jag alltid på ost direkt, rikligt med ost ca en cm lager. Efter det har jag alltid på strimlad gul lök för när den ligger på osten blir den så mjuk och god.
Nu är grunden klar och nu är det bara ha på din favorit fyllning. När allt är på så sätt in i ugnen igen på 225 grader ca 15-20 min eller tills osten har smält och den börjar få fin färg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag heter Frida 23 år, är utbildad till väskmakare och studerar till skodesigner. Älskar träning, matlagning och inredning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela