fridashemligheter

LCHF, Träning, Inredning, Design.

LCHF Foccacia

Publicerad 2012-08-26 19:19:17 i Mat och dryck,

Här kommer receptet på min LCHF Foccacia jag och min syster experimenterade ihop igår och den blev ruskigt god!




2,5 dl mjölk

25 g färsk jäst

2 1/2 dl mandelmjöl

1 dl fibrex

1/2 dl linfrön

3 ägg

Fiberhusk 2 msk

2 dl riven parmesanost


Garnering

Olivolja

Färsk rosmarin

Färsk timjan

Grovt hackad vitlök

Flingsalt



Blanda alla torra ingredienser i en skål.
Blanda ut jästen med mjölken och tillsätt 3 ägg och vispa sedan pösigt.
Vänd ner allt i ägg blandningen.
Låt stå och svälla ca 10 min.
Bred ut på en plåt med bakplåtspapper och låt jäsa en halvtimme.

När den är färdigjäst så stoppa ner fingrarna i degen och bilda massa gropar men inte hela vägen igenom.
Pensla på rikligt med olivolja och garnera med vitlök, timjan,rosmarin och havssalt.

Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i 20 min och höj sedan i slutet till 225 tills den får fin färg och krispig yta, ca 10 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag heter Frida 23 år, är utbildad till väskmakare och studerar till skodesigner. Älskar träning, matlagning och inredning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela