fridashemligheter

LCHF, Träning, Inredning, Design.

Enkel hemmagjort snaps!

Publicerad 2012-06-20 21:48:04 i Mat och dryck,

Gjorde en snaps idag som jag ska ta med mig till midsommarfirandet i skärgården på Fredag.
Rosmarin och citron ger smak rätt så fort så det är ingen snaps som behöver stå och dra i flera veckor..
Här är mitt recept på snapsen!
Rosmarin, Citron och honung snaps
2 kvistar rosmarin
skalet från 2 st citroner
3 msk honung ( jag hade en citronhonung)
75 cl brännvin.
 
rör ut honugen i ca 2 dl utav brännvinet så det löses upp och strimla långa remor utav citronskal (försök undervika att få med det vita på citronen, det ger bitter smak!)
lägg ner allt i en fin flaska och fyll upp med brännvin!
Jag gjorde en egen etikett, bara för jag tycker sån är så kul! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag heter Frida 23 år, är utbildad till väskmakare och studerar till skodesigner. Älskar träning, matlagning och inredning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela