fridashemligheter

LCHF, Träning, Inredning, Design.

Lchf Västerbottenpaj!

Publicerad 2012-07-08 11:20:10 i Mat och dryck,

Igår gjorde jag en underbart god västerbottenpaj paj och jag måste nog säga att jag tycker att botten blir mycket godare än vanlig pajbotten!
Receptet på denna goda paj kommer här och passar en springform på 26 cm och räcker till 6 personer.
Hela pajen blir 52 g kolhydrater vilket blir  8,6 g per pajbit om man delar den på 6 bitar.
 
Pajskal:
50 g rumstempurerat smör
1/2 dl kokosmjöl
3 dl mandelmjöl
1 ägg
 
Blanda ihop allt och tryck ut i en form och förgrädda pajskalet sedan på 200 grader i 7-8 minuter.
 
Fyllning:
300 g västerbottenost
3 ägg
4 dl grädde
1 tsk salt
1 tsk vitpeppar.
 
Häll sedan ner fyllningen i pajskalet och grädda i ugnen på 175 grader i ca en timme eller tills den fått fin färg.
 
Till detta brukar jag ha rom och gräddfil och rödlök, så extremt gott!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag heter Frida 23 år, är utbildad till väskmakare och studerar till skodesigner. Älskar träning, matlagning och inredning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela