fridashemligheter

LCHF, Träning, Inredning, Design.

Grillsäsong!

Publicerad 2012-07-01 21:14:40 i Mat och dryck,

Nu när sommaren är här så är det mycket grillning på G!
När jag var i skärgården grillade jag den godaste Entrecoten jag någonsin ätit och nu ska jag dela med mig om hur jag gjorde!
Tänk på att sätta igång grillen och vänta tills glöden är perfekt, ca 45 min efter man tänt den.
köp en entrecote i bit och skär ca 2 cm tjocka skivor och salta och peppra sedan rejält, var inte rädd att ta mycket salt.
Låt entrecoten ligga i rumstemp i ca en timme med salt på, saltet tränger in i köttet och gör att det blidas mer vätska och köttet blir saftigare. Det är viktigt att köttet är i rumstempurerat när det läggs på grillen.
Grilla sedan 4 minuter på varje sida och lägg det sedan i folie och låt vila ca 15-20 min.
Till detta serverade jag stekt paprika,rödlök och haricoverts och en aioli till det!
 
Jättegott blir det!!
 
 
 
Jag grillade även laxfile, gjorde en marinad på olja, salt, peppar, kryddpeppar, chilipulver, gräslök och vitlök
sedan grillade jag det 5 min på varje sida.
Serverade en sallad med rostade nötter och stekta haricoverts, supergott!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag heter Frida 23 år, är utbildad till väskmakare och studerar till skodesigner. Älskar träning, matlagning och inredning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela